Wednesday, August 27, 2008

Shopping Sakan

Minggu lepas saya lalu di jalan hadapan TESCO Melaka dan saya terpandang banyak poster ditampal pada papan dinding tanah sebelah yang dalam pembinaan. Oleh kerana jarak yang jauh saya tak dapat membaca dengan jelas tulisan tersebut. Sebeum ni saya sering tertanya-tanya apakah yang akan dibina ditanah yang luas itu. Dalam perjalanan balik saya berhenti untuk melihat dengan lebih dekat. Rupanya ialah perasmian oleh pasaraya baru oleh Datuk Ali Rustam.
Hati saya tertanya, ramai sangatkah orang Melaka hingga perlukan sebegitu banyak pasaraya besar. Berdekatan sudah ada TESCO dan Mydin 24jam.
Persepsi masyarakat umum rata-ratanya berpendapat harga di pasaraya besar lebih murah. Bagaimana nasib peniaga kecil terutamanya orang Melayu yang telah terkesan dengan kenaikan harga barang. Dengan adanya terlalu banyak pasaraya, semakin kurang daya saing peniaga kecil. Adakah Datuk Ali peduli dengan nasib peniaga Melayu?

No comments: